Borgermøde
Den 29. oktober 2024 blev der gennemført et borgermøde med deltagelse af borgere og repræsentanter Hillerød By Lokalråd, fra kommunen, samt kommunens rådgiver. På mødet gennemgik forvaltningen og rådgiveren eksisterende forhold og data og kom med et forslag til hastighedszoner og trafiksanering. Herefter havde borgerne mulighed for at komme med deres forslag og ønsker på planer, som lå på borde i lokalet.
Forslag
På baggrund af borgermødet og øvrige henvendelser, samt besigtigelser i områderne har forvaltningen sammen med rådgiver udarbejdet et forslag til hastighedszoner og trafiksanering i Hillerød By.
· Hastighedszoner på 40 km/h i området omkring Kirsebæralle og Hillerødsholmsalle, i området omkring Tietgensvej, i området omkring Stutterivænget og Ødamsvej, i Grønnegadekvarteret, på Klostervej, i Bakkegadekvarteret, på Batzkes Bakke, på Slotsvænget, på Gl Holmegårdsvej, på Rønbjerg Allé, i området omkring Industrivænget-Vølundsvej, i området omkring P. Mogensensvej og Frederiksgade, på Godthåbsvej, på Petersborgvej, på Hansensvej-Rolighedsvej, samt i Holmene.
· Hastighedszoner på 30 km/h på Amtmandsvej og Salpetermosevej med sideveje. Disse områder er beboelsesveje uden gennemkørende trafik, hvor det er muligt at etablere hastighedsgrænse på 30 km/h.
· Bump i hastighedszonerne.
· Hævet flade i krydset Løngangsgade/Grønnegade.
· Fartdæmpet område på 30 km/h med bump på Helsingørsgade og Østergade i stedet for den nuværende cykelgade, som ikke fungerer efter hensigten. Når der skal lægges nyt asfaltslidlag i Østergade (planlagt til 2027) kan man overveje at udvide den fartdæmpede zone frem til Hostrupsvej.
· Bump i den eksisterende fartdæmpede zone på Selskovvej ved Pilevej/Skovhegnet og stadion.
· Bump på den del af Gadevangsvej, som ligger i tættere bebygget område, for at sikre overholdelse af den generelle hastighedsgrænse på 50 km/h.
Se forslag
Kommentarer
Hvis du har kommentarer skal du sende dem til trafikvejogpark@hillerod.dk senest mandag den 28. april 2025 kl. 12. Kommentarerne vil blive præsenteret for Arkitektur, Byplan og Trafikudvalget når forslaget behandles torsdag den 8. maj 2025.