Spring menu over

I KVIKkassen kan du få svar på din ansøgning med det samme. Hvis du får det bevilget, skal du tage hjælpemidlet med dig hjem.

Disse hjælpemidler kan du søge om i KVIKkassen:

  • Rollator
  • Albuestok
  • Badetaburet
  • Toiletforhøjer
  • Transportkørestol

Hvem kan få hjælpemidler?

Du kan kun få hjælpemidler gennem KVIKkassen, hvis du har et varigt og væsentligt behov for det. 

Du kan ikke låne et hjælpemiddel midlertidligt, fx hvis du har forstuvet en fod.

Sådan skal du gøre

Du skal selv møde op i KVIKkassen, og du er velkommen til at tage en pårørende med. 

Du skal selv sørge for transport til og fra KVIKkassen - også af det hjælpemiddel, du får udleveret.

Hvis du ikke ønsker det hjælpemiddel, vi har mulighed for at udlåne dig gennem KVIKkassen, og i stedet ønsker et andet produkt, må du afvente almindelig sagsbehandling og har ikke mulighed for at låne et hjælpemiddel fra KVIKkassen med hjem.

Bestil tid til KVIKKassen

KVIKkassen har åbent hver torsdag kl 15-17.

Du skal bestille tid til KVIKkassen.

Når du møder op til den bestilte tid i KVIKkassen, skal du melde din ankomst ved standeren i indgangen. Når du kommer ind, tager du plads i venteområdet, og sagsbehandleren i KVIKkassen vil hente dig, når det bliver din tur.

Hvis du ikke skal bruge din tid alligevel, så husk at afbestille.

Hvis du er kommet afsted uden tidsbestilling, kan du bestille den næste ledige tid ved indgangen. Du kan risikere ventetid, og i de fleste tilfælde er der først en ledig tid en af de efterfølgende torsdage.

Skal du aflevere et hjælpemiddel?

Du kan ikke aflevere eller ombytte hjælpemidler i KVIKkassen. Hvis du har brug for at aflevere et hjælpemiddel, skal du aflevere det på vores hjælpemiddeldepot. 

Visitation og Hjælpemidler

Ældre og Sundhed
Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød

Telefontider

Mandag og tirsdag kl. 10 – 14 

Onsdag lukket

Torsdag kl. 10 – 17 

Fredag kl. 10 – 12

Vi har færrest opkald mandag og tirsdag mellem 13-14 og torsdag mellem 14-15 og 16-17

Hillerød Kommune - logo