I KVIKkassen kan du få svar på din ansøgning med det samme. Hvis du får det bevilget, skal du tage hjælpemidlet med dig hjem.
Disse hjælpemidler kan du søge om i KVIKkassen:
- Rollator
- Albuestok
- Badetaburet
- Toiletforhøjer
- Transportkørestol
Hvem kan få hjælpemidler?
Du kan kun få hjælpemidler gennem KVIKkassen, hvis du har et varigt og væsentligt behov for det.
Du kan ikke låne et hjælpemiddel midlertidligt, fx hvis du har forstuvet en fod.
Sådan skal du gøre
Du skal selv møde op i KVIKkassen, og du er velkommen til at tage en pårørende med.
Du skal selv sørge for transport til og fra KVIKkassen - også af det hjælpemiddel, du får udleveret.
Hvis du ikke ønsker det hjælpemiddel, vi har mulighed for at udlåne dig gennem KVIKkassen, og i stedet ønsker et andet produkt, må du afvente almindelig sagsbehandling og har ikke mulighed for at låne et hjælpemiddel fra KVIKkassen med hjem.
Bestil tid til KVIKKassen
KVIKkassen har åbent hver torsdag kl 15-17.
Du skal bestille tid til KVIKkassen.
Når du møder op til den bestilte tid i KVIKkassen, skal du melde din ankomst ved standeren i indgangen. Når du kommer ind, tager du plads i venteområdet, og sagsbehandleren i KVIKkassen vil hente dig, når det bliver din tur.
Hvis du ikke skal bruge din tid alligevel, så husk at afbestille.
Hvis du er kommet afsted uden tidsbestilling, kan du bestille den næste ledige tid ved indgangen. Du kan risikere ventetid, og i de fleste tilfælde er der først en ledig tid en af de efterfølgende torsdage.