I kan få hjælp til fundraising fra Hillerød Kommune, hvis jeres forening er en kulturel forening eller er tilskudsberettiget efter folkeoplysningsloven og servicelovens § 18 og § 79.
Fundraising for foreninger
Har jeres forening et projekt eller et område, I gerne vil udvikle, så kan fundraising måske hjælpe jer på vej til at få realiseret projektet.
Hillerød Kommune har købt adgang til rådgivning og bistand hos Fonde.dk, der er Danmarks største online fondsdatabase og fundraising-portal.
Portalen indeholder forskellige værktøjer, der kan benyttes til at gøre arbejdet med fundraising lettere inden for en bred vifte af emner som kultur, natur, fritid med mere.
Derudover tilbyder Fonde.dk forskellige webinarer og aktiviteter, der kan bidrage til at gøre dig til en endnu dygtigere ansøger.
Når du har fået adgang til fonde.dk, kan du med fordel gøre følgende:
- Tilmeld dig nyhedsbrevet.
- Brug funktionen "Nye fonde og puljer" for at se de nye tilføjelser og nye fonde i databasen.
- Brug "Mine fonde" - her kan du "gemme" de fonde og puljer, som du interesserer dig særlig meget for.
- Se en række hjælpevideoer til brugen af Fonde.dk
Aftalen med Fonde.dk betyder, at alle foreninger hjemmehørende i Hillerød Kommune, gratis kan oprette op til 1 bruger pr. forening.
Det er foreningens bestyrelse, der har råderet over brugerprofilerne i databasen.
For at få adgang til Fonde.dk skal du udfylde denne formular:
Fonde.dk sender dig dine login-oplysninger i løbet af 1-2 hverdage.
Teknisk support og spørgsmål til abonnementet skal rettes direkte til Fonde.dk.
Kontaktoplysninger findes på Fonde.dk’s hjemmeside.
Fundraising
Byrådssekretariatet
Trollesmindealle 27,
3400
Hillerød
Telefontider
Mandag - tirsdag kl. 10 - 14
Onsdag lukket
Torsdag kl. 10 - 17
Fredag kl. 10 - 12