Spring menu over

Hjernerystelse kan skabe stor usikkerhed – både for den ramte og for dem omkring. Hvornår er det tid til at vende tilbage til arbejdet? Hvordan skaber man balance i hverdagen? Og hvad gør man, hvis symptomerne ikke aftager?

Kommunikationscentrets rådgivningstelefon er oprettet for at give hurtigt og kvalificeret svar på netop disse spørgsmål. Telefonen er åben to gange om ugen:

  • Mandag kl. 10.30-11.30
  • Onsdag kl. 13.00-14.00

”Et par ugers ventetid kan føles som en evighed, hvis man står midt i usikkerheden og ikke ved, hvordan man skal forholde sig til en hjernerystelse,” siger neuropsykolog Nikoline, der er en af rådgiverne på telefonen.

Hun håber, at rådgivningstelefonen kan være en hjælp til både ramte og deres pårørende, så de hurtigt kan få svar på de mest presserende spørgsmål.

“Med rådgivningstelefonen kan vi hjælpe med at skabe overblik, give konkrete råd og lette noget af den bekymring, mange sidder med,” fortæller hun.

Det kan for eksempel handle om, hvad man skal være opmærksom på i helingsprocessen, hvordan man tilpasser hverdagen, eller hvordan man bedst støtter et familiemedlem, der er ramt.

Også et tilbud til arbejdsgivere

Ud over at hjælpe ramte og pårørende henvender rådgivningstelefonen sig også til arbejdsgivere, der står med spørgsmål om, hvordan de bedst støtter en medarbejder med hjernerystelse.

”Vi håber, at arbejdsgivere vil benytte sig af muligheden for at ringe ind, så de kan få råd om, hvordan de bedst støtter en medarbejder med hjernerystelse – og samtidig får en bedre forståelse af, hvordan man kan skabe rammer, der tager hensyn til den ansattes situation,” siger neuropsykolog Thilde.

Rådgivningstelefonen er gratis og uforpligtende. Fra 6. januar kan man ringe til Kommunikationscentrets specialister i åbningstiden på telefonnummer 72 32 38 18.

Hillerød Kommune - logo